tanklstmodig.blogg.se

2013-08-30
21:59:43

Ångesten
Ångesten nu alltså.
Fått schema. Boklista. Datum på tenta.
Så mycket som måste göras och planeras. Skriva listor. Köpa böcker för massor av pengar.
 
Kommer jag att klara det här?
Kommer jag verkligen reda ut hela situationen att läsa samtidigt som jag har sjumånaders som vägrar sova? Just nu känns det inte som det. Men det är inte som att jag har så mycket val egentligen.
 
Är jag tillräckligt smart?
Det här är så okänt vatten. Gymnasienivå är en sak. Det kan jag. Jag är jävligt bra på den nivån. Högskola är något helt annat. Jag kommer att känna mig dum och antagligen göra bort mig. Jag känner mig oftast otillräcklig i de flesta akademiska sammanhang och det här något helt nytt. Jag kan inte vara bäst och det gör ont i varje fiber i hela kroppen. Prestationsångesten som jag kände i gymnasiet kom som ett brev på posten.
 
Jag måste försöka. Jag måste prova. Det är okej att misslyckas också. Det kan ju gå.
 
Det känns bättre i morgon.

Kommentar:
#1: Anonym

Klart som fan att du har ångest men du fixar detta! Var inställd på att det blir jobbigt som tusan. Ha psyket inriktat på att du ska fixa en dag i taget eller varför inte en vecka i taget? Heja dig!

2013-09-04 @ 20:21:27
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: