tanklstmodig.blogg.se

2013-08-14
20:49:00

Svartsjuka
Fördelen med att ha en blogg: Skriva av sig.
Nackdelen: Jag kan inte riktigt skriva vad jag vill eftersom det är ett öppet forum.
 
Jag är en svartsjuk människa. Jag brukar proklamera att det inte är fallet men innerst inne så är jag det. Jag känner äganderätt över människor. Det är hemskt småaktig känsla som stör mig. Det gör att jag i bland blir oproportioneligt arg när jag känner mig sviken. Oftast är det inte så att människan i fråga vill svika utan det är som sagt en känsla hos mig.
Men i vissa fall blir jag sviken på riktigt och då vet jag inte var jag ska göra av de känslorna. Konflikträdsla är något annat som ligger mig nära till hands. Hur ber man en människa att dra åt helevete utan att skapa en konflikt eller såra den? Det är en omöjlig ekvaktion. Ingen gillar att bli dumpad, talar av egen erfarenhet.
Så nu sitter jag här och funderar på hur jag ska lösa det. Förmodligen kommer jag bara att låta det bero och sviken gång på gång.
Jag är feg helt enkelt.
 
 
Random pic. Utan innehåll. Bra bloggar innehåller bilder läste jag någonstans.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: