tanklstmodig.blogg.se

2013-08-12
16:05:59

En massa.
Första natten med båda barnen i lägenheten stundar. Det ska bli mysigt.
Det är fantastiskt hur en fyraåring kan stöka upp på enbart några minuter! Han har redan hunnit leka med bilar, tåg och lera och har enbart varit här i två timmar. Jag har i alla fall tiden att städa.
 
Väntar kvällsbesök nu. Igår var första kvällen ensam och den var mindre dryg än vad jag trodde att den skulle vara. Tvingade mig själv att sitta ner och ta det lugnt även om det finns saker som måste göras. Måste dra fram symaskinen och sy kanaler i några gardiner så att det inte ekar så fantastiskt här.
 
Ludvig är grymt besviken på TV-utbudet och jag förstår honom. Canaldigital har strulat till det så jag har bara 1, 2 och 4. Barnkanalen också förstås men de sänder inge roligt så här dags på dagen. I och för sig har jag en dvd-spelare med tillhörande filmer men tyvärr ingen förlängningsladd och det är ont om uttag här. Det får bli en senare sak att ordna känns det som.
 
De flesta har gått tillbaka till sina jobb efter semestrarna nu och det märks när man försöker få tag i folk. Jag ser framemot att ha ett jobb att gå till eller i alla fall en sysselsättning. Fick tipset av storasyster att ringa till kommunen och se om de behöver ha kontaktpersoneroch på så sätt dryg ut kassan med någon tusing i månaden. Det hade varit mycet välkommet. Ska bara finna orken till det.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: